الگوبرداری از ساختار بدن موجودات زنده در طراحی نماهای هوشمند

پایان نامه
چکیده

امروزه نماها چیزی فراتر از چهره ی یک ساختمان هستند. جدا از نقش آن در تعریف هویت و ارائه تصویر کلی از ساختمان؛ آن ها در واقع مغز متفکر ساختمان بوده که تا حد بسیار زیادی در هر دو جنبه ی بهینه سازی انرژی و تامین آسایش استفاده کنندگان نقش تعیین کننده ای دارند. اخیرا برای پاسخگویی به چنین نیازهایی پیچیدگی طراحی نماها به جایی رسیده است که می توان از نماهای هوشمند صحبت به میان آورد. نمای هوشمند پوسته ایست که به طریق فعال یا غیر فعال قابلیت تطابق پذیری نسبت به تغییراتی که در محیط پیرامون یا فضای داخلی اش اتفاق می افتد را دارا می باشد. بنابراین نماهای هوشمند را نمی توان جدا از ساختمان یا سایر عوامل محیطی در نظر گرفت. حال اینکه چگونه یک نمای هوشمند می تواند پاسخی بهینه نسبت به تغییرات محیطی داشته باشد خود از اهمیت خاصی برخوردار است. اما به نظر می رسد از آنجا که طبیعت با ارائه ی راه حل هایی ساده و در عین حال کیفی و نیز تمایل در جهت هماهنگی حداکثر با نیازهای محیط خارج همواره دستاوردهای قابل قبولی را تامین می نماید، تمرکز بر روش های بیونیک می تواند دیدگاه ها و راه حل های نوآورانه ای برای طراحی چنین نماهایی به همراه داشته باشد. در این رساله از طریق مطالعه ی نمونه های مشابه در زمینه ی طراحی های برگرفته شده از طبیعت خصوصا در نمای ساختمان ها و نیز بررسی نیازهای نماهای هوشمند ایده ای خلاقانه جهت پاسخگویی به این مسئله ارائه شده است. این تحقیق سعی دارد از میان چندین الگوی برگرفته شده از طبیعت و بطور خاص از میان گیاهان که بهترین میزان تطابق پذیری و پاسخگویی نسبت به تغییرات محیطی همراه با تامین آسایش و زیبایی را دارند، گزینه ای مناسب برای طراحی در پوسته های هوشمند انتخاب نماید. پس از انتخاب الگوی مورد نظر با آنالیز مکانیزم موجود در ساختار بدن این موجودات زنده و با توجه به محدودیت های لحاظ شده در نما، راهکاری نو برای استفاده در پوسته ساختمان های هوشمند ارائه می گردد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

موجودات زنده پرکامبرین

تا چند سال قبل موجودات زنده پر کامبرین یعنی موجوداتی که قبل از 500 تا 1000 میلیون سال پیش زندگی میکردند بسیار نادر بود اما اخیرا تعداد بیشماری فسیل پر کامبرین در جنوب استرالیا پیدا شده است.

متن کامل

تاثیر عوامل کیهانی در انقراض موجودات زنده

یکی از پدیده­ های مهم در تکامل جانداران، انقراض (Extinction) می ­باشد. انقراض یک گونه، زمانی اتفاق می­ افتد که موجودات قادر به سازش در مقابل تغییرات ناگهانی محیط نمی­ باشد. زمین سیاره­ای بسیار پویا می­ باشد و در مقابل بسیاری از تغییرات خارجی مقاومت نموده و منجر به ثبات شرایط زیستی می­ شود. ولی در برخی از زمان ها تغییرات محیطی بسیار شدید می ­باشد از عوامل مهم تغییرات محیطی می­ توان به برخورد شخا...

متن کامل

موجودات زنده پرکامبرین

تا چند سال قبل موجودات زنده پر کامبرین یعنی موجوداتی که قبل از 500 تا 1000 میلیون سال پیش زندگی میکردند بسیار نادر بود اما اخیرا تعداد بیشماری فسیل پر کامبرین در جنوب استرالیا پیدا شده است.

متن کامل

ارزیابی کلینیکی دفریپرون و دفراسیروکس در دفع عنصز سمی کروم (vi)از بدن موجودات زنده

یکی از راه های دفع عناصر سمی از بدن کی لیت درمانی است که به وسیله آن عنصر سمی از طریق یک سری کیلیتور های زیستی از بدن دفع میشوند.در این پایان نامه به منظور بررسی توانایی های دفراسیروکس و دفریپرون در دفع کروم شش ظرفیتی از بدن برخی مطالعات روی موش های آزمایشگاهی انجام گرفت.موش ها به عنوان مدل بیولوژیکی در سه گروه کنترل ,آشامیدنی دوز پایین و آشامیدنی دوز بالا طبقه بندی شدند.بعد از 60روز علایم مسمو...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر اسلامی تبریز - دانشکده معماری و شهرسازی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023